wtorek, 19 lipca 2011

Fenomenalne placuszki z ugotowanych dzień wcześniej ziemniaków:)



HMMMMMM,,,, Żebyście wiedzieli ile ja razy zastanawiałam się co zrobić z tymi cholernymi:) ziemniakami , które u nas goszczę w domu prawie codziennie , bo ileż można je przesmazać , dodawać do zup , itd itp

Wyszukałam na nacie kilka przepisów na tzw kulki ziemniaczane z wykorzystaniem ziemniaków z zeszłego dnia,i ...
do dzieła...............

do ziemniaków puree,( z poprzedniego dnia) dodać jajko ,i mąkę i szczyptę ziół do smaku

trochę mi trudno określić jakieś proporcje , po prostu ile zabierze mąka , wszytsko wyrobić na jednolitą masę
Formować kulki i panierować u bułce tartej i na tłuszcz , do uzyskania złotego koloru

moje kulki przeleżały w lodówce do nastepnego dnia i z kulek zrobiły sie plaskie placki , nie , to nie sprawiło,że straciły na watośći ,
po usmażeniu kotleciki były boskie , chrupiące na zewnątrz , delikatne w środku!!
jakby purre było otulone panierką, rewelcja , najdaja sie do każdego sosu , kurczaka , lub po prostu jako samodzielne danie. SMACZNEGO !

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie placki i robię je od bardzo dawna :) ale ja nie panieruję i też są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł i na pewno pyszny dodatek :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. często robię takie w domu, bardzo je lubimy .....ale ja akurat specjalnie ziemniaki do nich gotuję, bpo u nas jakos nie zostają cholery:) pozdrawiam ciepło kochana jola

    OdpowiedzUsuń
  4. Są przepyszne! Moja alternatywa frytek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. dzuewczyny już się nie mogę doczekać jak zrobię te kulki ziemniaczane z sosem kurkowym!!
    podobno pierwsze kurki są juz na straganach:):)

    OdpowiedzUsuń
  6. isa robilam kiedys podobne,ale nie w panierce...musze zrobic..ja tez mam czesto problem z tymi ziemniakami

    OdpowiedzUsuń
  7. Isa wpadnij do mnie na bloga, jak masz ochote na zabawe lancuszkowa;)po wyroznienie;))

    OdpowiedzUsuń